tirsdag 10. juni 2008

Nazi klikk!

Jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg da TV 2 i går vist en lengre reportasje om motstandsmann og høyesterettsadvokat Erik Gjems-Onstad som vil gi 250.000 kroner til bl.a. Ole Nicolai Kvisler, som er dømt for drapet på Benjamin Hermansen.

Gjems-Onstad er et av fire medlemmer i en komité som skal fordele arven etter Oslo-kvinnen Clara Weltzin, som døde i fjor. Hun etterlot seg ingen arvinger, men skrev i sitt testament at arven skal gå til personer som arbeider mot fremmedinnvandring til Norge.

Jeg kan bekrefte at jeg har opprettet testamenter, og jeg vet at det har forekommet midler til folk som arbeider mot innvandring, sier Gjems-Onstad til TV2 nyhetene. At mannen er gal har vi visst lenge, og jeg lurer stadig på hvorfor mannen ble dekorert med bemerkelser etter krigen, når man hører han snakke (hvilken side var han på egentlig?)?

Hva enkelte avdøde mennesker ønsker å gjøre med pengene sine er skremmende, men jeg lurer fælt på hvilke reaksjoner som hadde kommet på en nyhet om store pengebeløp testamentert til en ekstremistisk muslimsk organisasjon i Norge/utlandet av en nordmann?

Det hadde vært kaos det.

Saken er en påminnelse om at det fortsatt finnes ekstremister i landet, og visstnok har de sine donorer også. Tviler på at den siste døde i fjor!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Elelr hva med en ekstrem kristen organisasjon? Det testamenteres jo til stadighet penger til kristne organisasjoner som har en menneskesyn som hører hjemme i midelalderen. Jeg har aldri sett noen reaksjoner

Anonym sa...

Vel, hadde en muslim sendt penger til en ytterliggående islamsk organisasjon hadde han sikkert blitt arrestert på flekken.

Men å gi penger som belønning for drap på en tilfeldig forbipasserende, det synes visst høyesterettsadvokat og krigshelt Gjems-Onstad er helt på sin plass.